Pihasali tarjoaa viikkotuntiopetuksena vaihtelevasti joogaa, pilatesta, venyttelyä ja tanssia. Tarjolla on pääasiassa vaihtuvia kursseja sekä yksityisopetusta.* Lisäksi mahdollisuus tilata yritykselle virkistyspäivä tai workshop pienryhmälle esimerkiksi polttariseurueelle. Viikkotunnit toimivat drop-in-periaatteella, tule siis paikan päälle ilman ilmoittautumista. | Pihasali offers weekly classes in yoga, pilates, streching and dance. We mainly offer courses and private lessons * as well as refreshment days for companies and workshops for small groups such as hen/stag parties. All the weekly lessons are drop in classes, just walk in without reservation.

* Yksityis- ja paritunnit varataan sähköpostitse info@pihasali.fi | Private and duo classes can be booked by email info@pihasali.fi

 
 
 

 
 

Aikataulut & tuntikuvaukset | Schedule & Class Describtions

Kevätkauden tunnit 21.1. - 6.6.2019. Tunteja ei pidetä pyhäpäivinä. | Spring season classes 21 Jan - 6 Jun 2019. No classes on public holidays.

 
 

Ma | Mon

10:00-11:00

Barre | Säde Kajovaara

Barre on maailmalla huippusuosittu koko kehon treeni, joka tehdään balettitankoa eli barrea apuna käyttäen. Erityisesti pakarat, reidet ja keskivartalo pääsevät töihin. Isometrinen lihastyö, jota barre-tunnilla tehdään paljon, sytyttää syvät ryhtiä kohottavat tukilihakset ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa. Tällöin keho tiivistyy ja lihakset kehittyvät kauniin muotoisiksi, ryhti kohenee ja kauniit, ergonomiset liikkeet seuraavat tunnilta myös arkeen. Barre-tunnilta saat mukaasi hyvän ryhdin ja voimaantuneen olon.

 

17:00-18:30

Joogaa räjähtäneille (in Finnish) | Kirsi Piha-Timonen

Tunnilla tutustutaan turvallisesti kehoa herätteleviin ja vahvistaviin jooga-asentoihin. Lempeätä ja osaavaa ohjausta vuosikymmenten kokemuksella, sopii myös aloittelijoille. Tule tunnille juuri sellaisena kuin olet.

 

Ti | Tue

11:00-12:30

Joogaa räjähtäneille (in Finnish) | Kirsi Piha-Timonen

Tunnilla tutustutaan turvallisesti kehoa herätteleviin ja vahvistaviin jooga-asentoihin. Lempeätä ja osaavaa ohjausta vuosikymmenten kokemuksella, sopii myös aloittelijoille. Tule tunnille juuri sellaisena kuin olet.

 

17:00-18:30

Raskausjooga | Pregnancy Yoga | Hanna-Mari Nieminen

Raskausjooga on joogaa kahdelle. Kohdussa kasvava uusi elämä vaikuttaa naisen kehoon, mieleen ja koko elämään. Jooga on yksi keino lähestyä tätä suurta muutosta."

Tiistaisin Hamin raskausjoogatunneilla tehdään erilaisin liikkein tilaa kehoon. Tilan tekeminen helpottaa hengitystä ja auttaa löytämään paremman ryhdin. Monipuoliset joogaharjoitukset vahvistavat naisen kehotietoisuutta, luovat yhteyttä kohtuvauvaan ja edesauttavat esimerkiksi selän hyvinvointia.

 

18:45-19:45

Pilates, avoin taso | Pilates, open level | Sanna Yrjänheikki

Tunnilla opetellaan pilateksen perusteita sekä jo pilateksen fyysisesti vaativampia liikkeitä ja progressiota. Ohjaaja auttaa ja ehdottaa tarvittaessa sopivia liikevariaatioita.

 

20:00-21:00

Lämpövenyttely | Stretching | Sanna Yrjänheikki

Lämpimässä tehty harjoitus tuottaa runsaasti positiivisia terveysvaikutuksia ja lisää sekä kehon ja mielen tasapainoa. Venyttelytunti tehdään infrapunalampuilla lämmitetyssä salissa. Infrapuna kuljettaa lämpöä ihmisen kehoon ja lämmön vaikutuksesta esimerkiksi aineenvaihdunta vilkastuu ja verenkierto voimistuu. Tunnilla parannetaan nivelten liikkuvuutta erilaisilla joustavilla sekä pyörivillä liikkeillä ja lihasvenytykset suoritetaan osittain myös aktiivisesti.

 

To | Thu

16:30-17:30 (18.4. - 6.6.2019)

Barre | Sanna Yrjänheikki

Barre on maailmalla huippusuosittu koko kehon treeni, joka tehdään balettitankoa eli barrea apuna käyttäen. Erityisesti pakarat, reidet ja keskivartalo pääsevät töihin. Isometrinen lihastyö, jota barre-tunnilla tehdään paljon, sytyttää syvät ryhtiä kohottavat tukilihakset ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa. Tällöin keho tiivistyy ja lihakset kehittyvät kauniin muotoisiksi, ryhti kohenee ja kauniit, ergonomiset liikkeet seuraavat tunnilta myös arkeen. Barre-tunnilta saat mukaasi hyvän ryhdin ja voimaantuneen olon.