Pihasali tarjoaa viikkotuntiopetuksena joogaa, pilatesta ja tanssia. Tarjolla on myös vaihtuvia kursseja sekä yksityisopetusta*. Lisäksi mahdollisuus tilata yritykselle virkistyspäivä tai workshop pienryhmälle esimerkiksi polttariseurueelle. | Pihasali offers weekly classes in yoga, pilates and dance. We also offer courses and private lessons * as well as refreshment days for companies and workshops for small groups such as hen/stag parties.

* Yksityis- ja paritunnit varataan sähköpostitse info@pihasali.fi | Private and duo classes can be booked by email info@pihasali.fi

 
 
 

 
 

Aikataulut & tuntikuvaukset | Schedule & Class Describtions

Kevätkauden tunnit 1.3. - 10.6.2018. Tunteja ei pidetä pyhäpäivinä. Muistathan ilmoittautua tunneille etukäteen vello.fi/pihasali. Tunneille on minimiosallistujamäärä tuntien toteuttamiseen. Tarkista aina tunnin toteutuminen etukäteen vellosta. Tunnit perutetaan 3 tuntia ennen tunnin alkua jos osallistujamäärä on alle 3. 

 
 

Ma | Mon

 

17:00-18:30

Joogaa räjähtäneille (in Finnish) | Kirsi

Tunnilla tutustutaan turvallisesti kehoa herätteleviin ja vahvistaviin jooga-asentoihin. Lempeätä ja osaavaa ohjausta vuosikymmenten kokemuksella, sopii myös aloittelijoille. Tule tunnille juuri sellaisena kuin olet.

VARAA | BOOK →

 

18:45-19:45

Pilates, alkeet | Pilates, beginners | Hanna

Voimaa, ryhtiä ja liikettä omaa kehoa kuunnellen, ja tasapainoa keholle ja mielelle. Tunnilla tutustutaan pilateksen perusperiaatteisiin ja -liikkeisiin sekä niiden progressioihin. Tunti on suunnattu aloittelijoille.

VARAA | BOOK →

 

20:00-21:00

Pilates, jatko | Pilates, advanced | Hanna

Tunnilla opetellaan jo pilateksen fyysisesti vaativampia liikkeitä ja progressiota, jotka edellyttävät perusteiden ja oman kehon hallintaa. Ohjaaja auttaa ja ehdottaa tarvittaessa sopivia liikevariaatioita. Tunnilla vahvistetaan kokonaisvaltaisesti suuria lihasryhmiä kehon oman painon ja pienvälineiden avulla, pilateksen periaatteita unohtamatta. 

VARAA | BOOK →

 
 

Ti | Tue

10:00-11:30

Slow Yoga | Salla

Tunnilla tehdään klassisia asentoja hitaasti ja hallitusti. Hitaampi harjoitus ei välttämättä ole helpompi, mutta rauhoittaa kehoa ja mieltä. Tunti alkaa kehoa lämmittävillä virtaavilla liikkeillä ja etenee hitaiden vahvistavien asanaharjoitusten kautta kohti meditatiivisempia ja restoratiivisempia harjoituksia. Lopuksi teemme loppurentoutuksen ja hengitysharjoituksia. Tarvittaessa käytetään apuvälineitä, jotta saadaan linjaukset kohdilleen. Tunti sopii kaikille, myös aloittelijoille.

VARAA | BOOK →

 

17:00-18:15

KURSSI - Freestyle-tanssi | COURSE - Freestyle Dance | Kaisa | 27.3. - 8.5.

 

 

18:30-19:45

Terapeuttinen tanssitunti | TherapeuticDance | Sari

Terapeuttisessa tanssissa annetaan tilaa kehon omille impulsseille ja liikkeelle lähdetään omia, sen hetkisiä tarpeita kuunnellen. Musiikki, kuvat, mielikuvat, hengitys sekä ympärillä oleva auttavat inspiroitumaan ja löytämään juuri itselle mielekkään tavan liikkua. Liikeimprovisaation lisäksi tunneilla tutkitaan kehon ja mielen yhteyttä erilaisten kehotietoisuusharjoitusten avulla.  Terapeuttisessa tanssissa ei ole oikeaa tai väärää tapaa liikkua. Sen sijaan on ainutlaatuinen ja rikas sisäinen maailma, joka ilmentää itseään liikkeen ja liikkumattomuuden kautta. Luova liike ja kehon tarpeiden kuuleminen mahdollistavat itselleen, ympäristölleen sekä uusille näkökulmille avautumisen.

VARAA | BOOK →

 

20:00-21:00

Meditaatio & gongirentoutus | Risto

Tiistai-illan päätteeksi asetumme meditaatioon ja rentoudumme gongin äänen johdattelemana. Tunti sisältää vaihtelevia ohjattuja, ohjaamattomia ja dynaamisia meditaatioharjoitteita mm. kundaliinijoogan perinteestä, sekä noin puolen tunnin mittaisen gong-rentoutuksen. Ei edellytä aiempaa kokemusta.

VARAA | BOOK →

 

 

 

 

Ke | Wed

9:30-10:30

Pilates, avoin taso | Pilates, open level | Sanna

Sisäistä voimaa, ryhtiä ja tasapainoa niveliin, kehoon ja mieleen. Tämä tunti on somaattista pilatesta, jossa edetään hengityksen kuljetuksen kautta, sekä herätellään sensomotoriikkaa eli asentotuntoaistia. Tunnilla harjoitetaan erityisesti syvempiä lihasryhmiä ja koordinaatiota, sekä tehdään kokeellisia liikesarjoja. Erityisesti tunnilla herätellään ymmärrystä omasta kehosta ja tunti ohjataan tarkasti. Tunti on avoin kaikille.

VARAA | BOOK →

 

11:00-12:30

Dynaaminen hathajooga | Dynamic Hatha Yoga | Sanna

Tunnilla tutustutaan turvallisesti kehoa herätteleviin ja vahvistaviin jooga-asentoihin. Sopii hyvin aloittelijoille. Perehdytään perusteellisesti asanoihin ja niiden variaatioihin. Harjoitellaan erilaisia hengitysharjoituksia, tehdään flow-sarjoja ja perehdytään joogaharjoituksen monimuotoisuuteen.

VARAA | BOOK →

 

18:30-20:00

Hathajooga | Hatha Yoga | Emilia

Lempeää ja meditatiivista hathajoogaa aloittelijoille. Liikkeet ovat avartavia, lempeitä ja peräti villejä. Tunti sisältää hengitysharjoituksia ja meditaatiota, ja on saanut vaikutteita zen-buddhalaisesta filosofiasta.

VARAA | BOOK →

 

20:00-21:00

Lämpövenyttely | Sanna

Lämpimässä tehty harjoitus tuottaa runsaasti positiivisia terveysvaikutuksia ja lisää sekä kehon ja mielen tasapainoa. Venyttelytunti tehdään infrapunalampuilla lämmitetyssä salissa. Infrapuna kuljettaa lämpöä ihmisen kehoon ja lämmön vaikutuksesta esimerkiksi aineenvaihdunta vilkastuu ja verenkierto voimistuu. Tunnilla parannetaan nivelten liikkuvuutta erilaisilla joustavilla sekä pyörivillä liikkeillä ja lihasvenytykset suoritetaan osittain myös aktiivisesti.

VARAA | BOOK →

 

 

To | Thu

13:30-15:00

KURSSI - Äiti & vauva -jooga | COURSE - Yoga for Moms & Babies | Hanna-Mari | 3.5. - 31.5.

 

17:00-18:30

Raskausjooga | Pregnancy Yoga | Hanna-Mari

Raskausjoogatunneilla tehdään harjoituksia, joiden avulla odottaja saa lisää tilaa ahtaaksi käyvään kehoonsa. Samalla hän oppii lisää esimerkiksi ryhdistä, selän hyvinvoinnista, lantiosta ja lantionpohjasta sekä hyvästä hengityksestä. Tunneilla on luvassa sopivassa suhteessa liikettä ja lepoa sekä välillä myös harjoituksia yhdessä parin kanssa.  Raskausjoogan myötä kehotietoisuus vahvistuu ja nainen valmistautuu tulevaan synnytykseen sekä äitiyteen - onpa hän sitten ensi kertaa raskaana tai jo äiti. Jokainen joogakerta päättyy ohjattuun loppurentoutukseen. Aiempaa joogakokemusta ei tarvitse olla.

VARAA | BOOK →

 

18:30-20:00

Lempeä hathajooga | Gentle Hatha Yoga | Sara

Kehon liikkeet yhdistyvät toisiinsa hengityksen johdattamana. Tunnilla yhdistyy muun muassa hathajoogan perusasanat, virtaavuus ja vapaa liike. Tunnilla on tutkiva ote joogaan, lisäämme ja kehitämme omaa kehotietoisuutta. Tunti sopii kaikentasoisille ja myös niille, jotka kaipaavat lisämaustetta harjoitukseensa. Musiikki ja äänimaailma tukee tätä harjoitusta.

VARAA | BOOK →

 

20:00-21:00

Keho tutuksi tanssitunnilla | Get to Know Your Body Through Dance | Sanna/Maria

Tunnilla tutustutaan omaan kehoon, hengitykseen ja yksilölliseen tapaan liikkua monipuolisten tanssillisten harjoitteiden kautta. Teemme liikeimprovisaatio harjoitteita, sekä selkeitä anatomiaan pohjautuvia konsepteja, joiden kautta kehotietoisuus kasvaa. Tunti ei vaadi aiempaa tanssitaustaa.

VARAA | BOOK →

 

Pe | Fri

8:00-9:00

Avaava aamupilates | Opening Morning Pilates | Hanna

Tunti herättelee ja voimistaa. Tunnilla tehdään kireyksiä avaavia ja kehoa kokonaisvaltaisesti vahvistavia pilatesharjoitteita. Tunti on avoin, mutta pilateksen perusperiaatteet on hyvä olla hallussa.

VARAA | BOOK →

 

10:00-11:30

Dynaaminen hathajooga | Dynamic Hatha Yoga | Sanna

Tunti on dynaaminen ja aktiivinen. Tunnilla tehdään seisoma-asanoita ja liikeratasarjoja, sekä hengitysharjoituksia teemoittain. Jokaisen tunnin alussa on kehoa avaava ja lämmittelevä sarja, sekä tunti loppuu ohjattuun loppurentoutukseen. Kaikki liikkeet tehdään omaa kehoa kuunnellen ja kunnioittaen, sekä anatomisen tarkasti. Tunti sopii kaikille. 

VARAA | BOOK →

 
 
 

17:00-21:00

Pihasalin perjantai | Pihasali Fridays

Tapahtumia ja workshopeja. Lue lisää Facebook-sivultamme. | Events and workshops. Read more from our Facebook page.

 
 

La | Sat

Viikonloppuisin workshopeja | Weekends are for Workshops

 

Su | Sun

Viikonloppuisin workshopeja | Weekends are for Workshops

 

19:00-20:30

Hellivä sunnuntaijooga | Pampering Sunday Yoga | vaihtuva opettaja

Tunti on lempeä, pehmentävä ja virtaava. Aloitamme alkurentoutuksella ja kehoa herättelevillä pehmeillä liikkeillä. Yhdistävä tekijä tunnilla ja opettajilla on salliva, ammattimainen ote joogaan ja opettamiseen. Selkäranjan virtaavuus, vapaa liike, maadottuvat asanat ja kunkin yksilöllinen tapa olla ja liikkua on tunneilla läsnä. Helli itseäsi ja kehoasi viikon päätteeksi.

VARAA | BOOK →